Skip to main content

En U-vending til det fede arbejdsliv

Når man troede vejen var lagt
Emil på 21 år har altid haft en store interesse for det grønne område og en drøm om at blive anlægsgartner. Men vejen til drømmen er ikke altid lige, og kan tage nogle vendinger. Nogle gange kræver det sågar, at man tænker kreativt. 

Emil startede i august 2025 som anlægsgartnerelev på Hansenberg, men måtte undervejs erkende, at han alligevel ikke havde en interesse for det grå område. Derfor valgte Emil at opgive den direkte vej. 

En ny drøm
I dag er Emil EGU-elev ved Kjeld Larsen og Søns eftf. Inden EGU-aftalen kom på plads, var Emil i fire ugers praktik i et samarbejde mellem FGU og Hansenberg. Her fik han mulighed for, at arbejde med det grønne område, og der var ingen tvivl for Emil, det var den vej han skulle. 

Gennem EGU-uddannelsen får Emil mange af de samme kurser, som han ville have fået på Hansenberg, men med fokus på det grønne frem for det mindre interessante grå område.

Emil er et stærkt eksempel på, at en omvej nogle gange er den helt rigtige vej og at det fede arbejdsliv starter i takt med, at ens passion og glæde stiger.