Skip to main content

Det er stort for Kristine

Hos Jens Kjelde Auto i Vamdrup arbejder 22-årige Kristine som EGU-elev med klargøring af biler. Kristine er kognitivt udfordret og har brug for ekstra støtte i hverdagen – både til at igangsætte opgaver og til at navigere i arbejdspladskulturen. Men med det rette samarbejde og en engageret indsats er det lykkedes at skabe en arbejdsplads, hvor Kristine kan udvikle sig og trives.

Samarbejdet mellem virksomhed og konsulent
Virksomhedskonsulent Anita har været en vigtig støtte for både Kristine og Jens Kjelde, som ejer virksomheden. Anita fremhæver, hvor vigtigt samarbejdet er, når en elev som Kristine skal have succes:

”Det kræver en ekstra indsats for, at en elev lykkes med opgaverne, men når det lykkes, er det det hele værd. At have en arbejdsidentitet betyder mere, end man skulle tro. Jeg er glad for samarbejdet med Jens, og vi har en ærlig dialog, hvor jeg har forståelse for, at han som ikke-pædagogisk uddannet arbejdsgiver kan være udfordret i svære perioder. Det er netop her, samarbejdet kommer til sin ret.”

Stolthed og fælles indsats
For Jens Kjelde er samarbejdet med Anita en vigtig brik i hverdagen. “Det er rart med en uformel snak, og der er altid en forståelse for, at jeg kan have travlt og ikke altid kan give det helt store forkromede overblik,” fortæller Jens og tilføjer:

“Anita er en stor hjælp for os, så vi får det til at lykkes for Kristine. Jeg er enormt stolt og glad for, at jeg og mine ansatte har overskud til at tage Kristine som EGU-elev, for vi gør virkelig en forskel for hende.”

En arbejdsidentitet gør forskellen
Kristines historie viser, hvordan en arbejdsplads kan blive et springbræt for unge med særlige behov. Med det rette samarbejde mellem virksomhed og konsulenter skabes der muligheder for udvikling – både for eleven og for arbejdspladsen.

FGU – Styrker Fællesskab og Fremtid
Samarbejdet mellem Jens Kjelde Auto og FGU er et inspirerende eksempel på, hvordan en arbejdsidentitet kan give unge med udfordringer en meningsfuld hverdag og en fremtid, hvor de kan vokse med opgaverne.